Vooruitgang boeken is het vertrekpunt voor de toekomst en een stimulerende factor voor iedereen. Laat u voeden en inspireren met onze blogs. Van brainwaves tot deep dives. Ready for take off?
https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2015/09/8138620683_0f9fa60e05_b-300x180.jpg

Cutting out the middle men

Cutting out the middle men

In het afgelopen decennium zorgde een nieuwe kijk op business- en verdienmodellen ervoor dat traditionele bedrijven het nakijken hadden in een toch al turbulente tijd. Nieuwe ondernemers zoals Zalando maar ook Booking.com en Bol.com maakten handig gebruik van ICT-mogelijkheden en wisten in enkele jaren overweldigende marktaandelen te behalen. De kracht...

Lees verder 

https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2015/06/Regie-300x180.jpg

Met regie overstag

Met regie overstag

Regie is één van de meest besproken thema’s binnen FM. In veel gesprekken die ik over regie voer, komt op zeker moment de vraag: “Maar wat versta jij dan onder regie? Want in mijn beleving gaat het toch om …?”. Waar die puntjes staan worden over het algemeen drie dingen...

Lees verder 

https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2015/05/love-300x180.jpg

Schoonmaken voor een 9

Schoonmaken voor een 9

Om het jaar organiseren we een engagement- en tevredenheidsmeting onder onze collega’s om niet alleen te vertrouwen op wat we zien en horen maar ook ‘evidence-based’ beleid te ontwikkelen. We willen graag de beste werkgever zijn en dan is het handig om van tijd tot tijd een stevige peilstok te...

Lees verder 

https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2015/07/amstelveen_koninklijke-familieANP-27053710-300x180.jpg

Elke dag Koningsdag

Elke dag Koningsdag

Terwijl heel Nederland Koningsdag viert zit ik met collega John Dommerholt in het vliegtuig naar San Francisco om samen met onze opdrachtgever ‘workplace engagement’ voor een Fortune 500 IT-onderneming weer een stap verder te brengen. Na 16 uur reizen zien we onze opdrachtgever ‘s avonds in een restaurant in Palo...

Lees verder 

Een kleurrijker FM-landschap https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2015/03/Een-kleurrijker-FM-landschap-300x180.jpg

Een kleurrijker FM-landschap

Een kleurrijker FM-landschap

Er was eens een tijd dat facility managers hun neus ophaalden voor fm-dienstverleners zoals cateraars, schoonmaakbedrijven of technisch dienstverleners. Die dienstverleners waren toch vooral van de uitvoering en dan nog maar een heel klein deel daar van. Zij begrepen toch weinig van de behoeften van de eindgebruikers. Laat staan dat...

Lees verder 

https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2015/01/Nieuwe-zorgproducten-300x180.jpg

Dringende behoefte aan nieuwe zorgproducten

Dringende behoefte aan nieuwe zorgproducten

Hoeveel zorg gaan toekomstige klanten afnemen van hun aanbieders? Vooral in de ouderenzorg en de GGZ zal de productie lager worden dan op dit moment. Het is voor bestuurders en managers natuurlijk een erg belangrijke vraag. Maar een andere vraag is minstens zo belangrijk. Wélke producten en diensten willen die...

Lees verder 

https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2014/09/Inspirational-Excellence-300x180.jpg

Inspirational excellence

Inspirational excellence

De economie groeit nog geen half procent of de strijd om het talent is alweer losgebarsten. Corporate recruiters en werving- en selectiebureau’s maken overuren om de pareltjes te zoeken en soms zelfs los te weken. De behoefte aan talent heeft niet alleen te maken met groei van organisaties maar vooral...

Lees verder 

Patient-als-paying-customer https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2014/02/Patient-als-paying-customer-300x180.jpg

Nieuw: patiënt als paying customer

Nieuw: patiënt als paying customer

Uit de meest recente facilitaire benchmark van Hospitality Consultants voor de ggz blijkt dat de facilitaire kosten met 4,9 procent dalen ten opzichte van de totale kosten van de organisatie. En dat met behoud van kwaliteit en tevredenheid. Mooi, maar niet voldoende. Nieuw: patiënt als paying customer Sinds enkele jaren...

Lees verder