https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2020/05/Gastvrijheid-op-15-meter-01-300x180.jpg
Training

Gastvrij gedrag binnen de 1,5 meter werkomgeving

Gastvrij gedrag binnen de 1,5 meter werkomgeving
Gastvrij gedrag binnen de 1,5 meter werkomgeving

Auteur:

Auteur:

De toegevoegde waarde van de gastvrijheidstraining

Gastvrijheid gaat om het maken van contact, het geven van oprechte aandacht, de ander zien en de ander helpen. En dat vanuit een positieve mindset! In onze nieuwe 1,5 meter samenleving is de fysieke afstand toegenomen, waardoor het soms lastiger lijkt om gastvrij te zijn.

Maar oprechte aandacht is nu extra belangrijk. De behoefte aan verbinding en aan echt contact is groot. Ook organisaties zijn bezig met deze vraag. Hoe kunnen we in de 1,5 meter samenleving onze medewerkers en gasten gastvrij ontvangen? Hoe zorgen we ervoor dat we weten waar de gast of bezoeker behoefte aan heeft? Hoe handhaven wij de 1,5 meter afspraken op een gastvrije en vriendelijke manier? Hiervoor hebben wij een online training ‘Gastvrijheid op 1,5 meter afstand’ ontwikkeld.

Programma

Eerste sessie

In de eerste sessie leggen we de vier elementen (veiligheid, verbinding, vertrouwen en veerkracht) van gastvrijheid in de 1,5 meter samenleving uit. We koppelen deze elementen aan gastvrij gedrag en gastvrij taalgebruik en brengen dit naar jouw dagelijkse praktijk.

Tweede sessie

Tijdens de tweede sessie richten we ons op jouw 1,5 meter werkomgeving en de impact van deze werkomgeving op jouw werkzaamheden. Aan de hand van een Employee Journey brengen we touchpoints in kaart waar jij het verschil kan maken. We gaan ook leren van andere organisaties aan de hand van de best practises.

Derde sessie

De derde en laatste sessie zoomt in op gastvrijheid en jouw werkomgeving. We pakken de Employee Journey er nog eens bij en gaan op zoek naar nieuwe passende oplossingen per touchpoints. Aan het einde van deze sessie heb je je eigen implementatieplan voor een gastvrije 1,5 werkomgeving gereed!

Wat levert deze training jou op?

  • Je weet wat gastvrijheid is en bent je bewust van het belang hiervan.
  • Je weet hoe je in de 1,5 meter samenleving gastvrij kunt zijn.
  • Je bent voorbereid om in te spelen op situaties die de 1,5 meter samenleving met zich mee brengt.
  • Je kunt je inleven in situaties van collega’s en gasten met behulp van de employee/guest journey.
  • Je hanteert gastvrij taalgebruik en hebt een gastvrije houding.
  • Je bent in staat op een gastvrije manier de 1,5 meter afspraken te handhaven.

Deelname

De driedelige training vindt online plaats ( 8 oktober, 2 november en 19 november). De training start elke keer om 14.30 en eindigt rond 16.00 uur. De kosten voor deelname bedragen € 400,- exclusief btw.

Ontmoet de trainers

Esmée Wevers

Esmée Wevers is Consultant/Trainer bij Hospitality Group. Zij studeerde de richting Foodservice aan de Hotel Management School in Maastricht. Esmée is haar loopbaan begonnen bij de Rabobank. Hier kwam zij steeds vaker in aanraking met reorganisaties, verandermanagement en groepsdynamica. Om zich verder te kunnen ontwikkelen op deze thema’s, is zij bij een online- en offline ontwikkelbureau aan de slag gegaan als consultant en projectmanager en heeft zij ook nog de opleidingen Positieve Psychologie, People Analytics en werkgelukdeskundige (Chief Happiness Officer) afgerond.

Esmée richt zich op het begeleiden van mensen naar een verandering. Zij geniet ervan om mensen en organisaties te helpen om het beste uit zichzelf en elkaar te halen. Oneindige nieuwsgierigheid, optimisme en daadkracht zijn de sterke punten die ervoor zorgen dat Esmée het meeste uit haar werk, zichzelf en haar omgeving haalt.

Joyce Walraven

Joyce Walraven is senior trainer en leer- en ontwikkelingsadviseur bij Hospitality Group. Na haar HBO-studie in voeding en marketing heeft ze gewerkt als productontwikkelaar bij Unilever. Vervolgens in de wereld van flavours and fragrances, maakte Joyce veelvuldig kennis met het trainingsvak. Dit gaf haar zoveel positieve energie, dat ze besloot er haar professie van te maken. Ze volgde onder meer de Academie voor Coaching en een mastermodule Leren & Innoveren.

Sinds 2010 begeleidt Joyce leer- en ontwikkelingstrajecten in diverse branches. Zo verzorgt Joyce bijvoorbeeld trainingsprogramma’s voor hospitality, klantgerichtheid en leiderschap. Joyce heeft een echte learning by doing attitude. Persoonlijk contact, beleving en professionaliteit zijn voor Joyce de rode draad om met hospitality het verschil te maken in een organisatie.

Doelgroep

Deze open training is geschikt voor iedere medewerker die op een gastvrije en gastgerichte wijze wil (blijven) omgaan met collega’s, gasten en klanten in de 1,5 meter samenleving.

Je kunt je als individu inschrijven voor deze training. Tevens is het mogelijk om met een team of een gedeelte van een team in te schrijven.

Maatwerk

Wil je advies op maat of deze training binnen je eigen organisatie volgen? Bel Heleen Ruys op +31 (0)33 462 55 55 of mail via h.ruys@hospitality-group.nl voor meer informatie.

Aanmelden Gastvrij gedrag binnen de 1,5 meter werkomgeving

8 oktober 2020 08 okt 2020
14:30 - 16:00 uur Online
Gastvrij gedrag binnen de 1,5 meter werkomgeving 2020-10-08
Prijs
€ 400 ex. BTW per deelnemer
Duur
3 sessies ( 8 oktober, 2 november en 19 november)

Meer informatie

Aanmelden Training