Gastvrijheid voor receptionisten en hostshttps://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2016/03/Gastvrijheid-voor-receptionisten-en-hosts-300x180.jpg
Training

Gastvrijheid voor receptionisten en hosts

Gastvrijheid voor receptionisten en hosts
Gastvrijheid voor receptionisten en hosts

Auteur:

Auteur:

Gastvrijheid is de mate waarin je met trots, enthousiasme en pro-activiteit in staat bent om voor iedere gast een positieve beleving te creëren. Daarmee maak je niet alleen een tevreden klant, maar maak je ook je eigen werk leuker. Want wat je geeft, krijg je terug!

Gastvrijheid begint bij jezelf en vraagt om gedrag waarbij je je bewust bent van je omgeving, luistert naar de behoefte van de gast en aandacht hebt voor de diensten en producten die je levert. Het gaat niet alleen om wat je doet, maar vooral om hoe je dat doet. In een positieve, inspirerende trainingsdag leren we je de fijne kneepjes van het gastheerschap en hoe jij met aandacht zorgt voor een optimale beleving van je collega’s, gasten en klanten.

Programma

Ochtend

  • We bespreken op praktische wijze de vijf uitgangspunten van gastvrijheid
  • We kijken concreet naar gastvrij-taalgebruik en gaan ‘ontnieten’
  • We maken een guest journey en passen het toe op jouw organisatie!

Middag

  • We gaan aan de slag met verschillende communicatiestijlen en testen deze bij jezelf – je kent je eigen voorkeursgedrag en dat van je collega’s en klanten.
  • We leren het belang van verwachtingen managen en werken op een positieve manier ‘nee’ verkopen en bespreken alternatieven hiervan.
  • We sluiten de dag af met omgaan met klachten en complimenten!

Wat heb je aan deze dag?

  • Je weet wat gastvrijheid is en bent je bewust van het belang hiervan
  • Je kunt je inleven in de gast met behulp van de guest journey
  • Je hanteert gastvrij taalgebruik en hebt een gastvrije houding
  • Je kunt de ‘kleurenkennis’ actief inzetten in je communicatie en laten aansluiten bij de ander

Doelgroep

Deze open training is geschikt voor iedere medewerker die op een gastvrije en gastgerichte wijze wil omgaan met collega’s, gasten en klanten.

Ontmoet Marjoleine

Marjoleine begeeft zich op het snijvlak tussen trainer en consultant. Ze ondersteunt bij grote verandertrajecten en verzorgt diverse trainingen. Marjoleine is spontaan, zorgt voor verbinding en bruist van de energie! Ze is scherp in haar bevindingen, heeft een goed oordeelsvermogen en ze bezit een gezonde dosis nieuwsgierigheid.

Deelname

De eendaagse training vindt plaats in Amersfoort. Ontvangst is om 9.00 uur en eindigt ca. om 17.00 uur. De kosten voor deelname bedragen € 650,-.

Maatwerk

Voor organisaties waar meerdere medewerkers willen deelnemen aan de trainingen ontwerpen wij graag een (inhouse) maatwerkprogramma! We kijken graag samen naar de mogelijkheden. Je kunt ons bereiken op +31 (0)33 462 55 55.

Aanmelden Gastvrijheid voor receptionisten en hosts

6 februari 2018 06 feb 2018
09.00 - 17.00 uur Amersfoort
Gastvrijheid voor receptionisten en hosts 2018-02-06
Prijs
€ 650 per deelnemer
Duur
1 dag
Studiebelasting
Circa 2 uur

Meer informatie

Download PDFAanmelden Training