https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2020/08/shutterstock_631594076-300x180.jpg
Training

Service design – Design thinking

Service design – Design thinking
Service design – Design thinking

Auteur:

Auteur:

De toegevoegde waarde van het service design

Steeds meer organisaties gaan aan de slag met ‘Service design’. De toegevoegde waarde van service design is om de diensten aan te passen aan de behoeften van je klanten/medewerkers, zodat de diensten relevant en gebruiksvriendelijke zijn voor hen. Simpel gezegd is service design het verbeteren van je diensten door je te verplaatsen in je klanten.

In deze training gaan we het begrip service design verder onderzoeken. Wat houdt service design precies in? Wat bedoelen we met het verplaatsen in je klanten/medewerkers/collega’s en hoe doen we dat? Daar gebruiken we de methodiek Design thinking voor, waar we als het ware samen met de gebruikers in de huid van de medewerkers kruipen om de behoeften af te stemmen op diverse services. Deze methodiek heeft bewezen dat het een leuke en efficiënte methodiek is waarbij de gebruikers voorop staan. Human centric design!

Programma

Ochtend

  • We gaan in op het begrip service design, de betekenis hiervan en een aantal inspirerende voorbeelden.
  • We bespreken de voordelen van service design.
  • Wat levert het op als je zorgt dat service design naadloos aansluit op de wensen en behoeften van de gebruikers?
  • We laten je kennismaken met de methodiek design thinking die we inzetten om de services te optimaliseren.

Middag

  • We gaan aan de slag met een aantal tools binnen design thinking. Hiervoor maken we gebruik van een aansprekende casus.
  • We presenteren deze bevindingen aan elkaar en bespreken met elkaar de betekenis voor de eigen organisatie.

Wat levert deze training jou op?

  • Je bent geïnspireerd op het thema service design en hebt informatie uit praktische cases gehaald.
  • Je hebt inzicht in de methodiek Design thinking rondom service design, de voor- en nadelen en de resultaten die hieruit kunnen voortvloeien.
  • Je hebt geoefend met verschillende tools (persona’s, guestjourneys, prototypen, etc) die kunnen helpen om de behoeften van medewerkers te vertalen naar een passend service design.

Deelname

De training vindt plaats op ons kantoor NN78 in Amersfoort. Online volgen kan ook, neem hiervoor contact met ons op. De ontvangst is om 9.30 uur en eindigt circa om 16.00 uur. De kosten voor deelname bedragen € 650 ex. btw (inclusief lunch).

Ontmoet de trainers

Judith Dorlandt

Judith Dorlandt is senior conceptontwikkelaar Service & Workplace design. Judith studeerde af als architect aan de TU Delft. Als ervaren en gedreven workplace consultant is Judith op zoek naar de relatie tussen organisatie en de behoefte van haar gebruikers. Samen met een creatief team collega’s en gebruikers geeft Judith letterlijk kleur en smaak aan ontwikkelde concepten en zorgt zij voor een professionele en gedragen vertaling van de klantwensen.

Judith is een plezierig persoon met een no-nonsense mentaliteit. Ze toont lef, werkt hard en verrast haar omgeving door een ‘out-of-the-box’ denkwijze. Op enthousiaste wijze, en met een gezonde dosis humor, werkt ze samen met het team doelgericht aan het succesvol maken van projecten.

Evi Kweekel

Evi is consultant Service & Workplace design bij Hospitality Group. Tijdens haar studie (International Real Estate & Facility Management) kwam zij erachter dat ze enthousiast wordt van werkomgevingen waarin mensen op hun gemak zijn, productief kunnen werken en zich gebonden voelen aan de organisatie. Met haar afstudeeronderzoek over de vraag en aanbodzijde van een productieve werkomgeving behaalde ze de finale van de EUROFM student poster competitie tijdens de European Facility Management Conference in Milaan (2016).

Ook in haar werk zorgt Evi voor een goede match tussen de strategie en ambitie van de organisatie en de wensen en behoeften van diverse gebruikers van de werkomgeving. Evi heeft een sterk analytisch vermogen en is zeer mensgericht. Met deze eigenschappen zorgt zij voor opdrachtgevers voor een doordacht en  toekomstbestending huisvestingadvies.

Doelgroep

Facilitaire- en HR-professionals, verantwoordelijk voor dienstverlening aan eindgebruikers binnen werkomgevingen. In deze training gaan we niet specifiek in op (facilitaire) diensten, maar maak je kennis met een methodiek om de diensten beter aan te laten sluiten bij de eindgebruiker. De cases waarmee we aan de slag gaan helpen je om de vertaling te maken naar je eigen organisatie.

Maatwerk

Wil je advies op maat of deze training binnen je eigen organisatie volgen? Bel Heleen Ruys op +31 (0)33 462 55 55 of mail via h.ruys@hospitality-group.nl voor meer informatie.

Aanmelden Service design – Design thinking

21 januari 2021 21 jan 2021
09:30 - 16:00 uur Hospitality Group (of online)
Service design – Design thinking 2021-01-21
Prijs
€ 650 ex. btw per deelnemer

Meer informatie

Aanmelden Training