https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2020/05/Gastvrijheid-op-15-meter-01-300x180.jpg
Training

Training Gastvrijheid op 1,5 meter afstand

Training Gastvrijheid op 1,5 meter afstand
Training Gastvrijheid op 1,5 meter afstand

Auteur:

Gastvrijheid gaat om het maken van contact, het geven van oprechte aandacht, de ander zien en de ander helpen. En daar zit dan net de crux. In onze nieuwe 1,5 meter samenleving is de fysieke afstand afgenomen. Gelukkig zie ik steeds meer voorbeelden van echte oprechte aandacht om mij heen. Zo haal ik graag mijn groenten bij een Turkse winkeltje bij mij om de hoek. De eigenaar kent mij inmiddels en stak gisteren even zijn hoofd langs het plexiglas. Hij keek mij in de ogen en vroeg oprecht: hoe gaat het nu écht met je, Esmée?

Oprechte aandacht is nog nooit zo belangrijk geweest en dat ervaren we allemaal. Overal ontstaan mooie initiatieven waarbij we elkaar helpen en ondersteunen. De behoefte aan verbinding en aan echt contact is groot. Ook organisaties zijn bezig met deze vraag. Hoe kunnen we in de 1,5 meter samenleving onze medewerkers en gasten gastvrij ontvangen. Hiervoor hebben wij een online training ‘Gastvrijheid op 1,5 meter afstand’ ontwikkeld.

Voor wie is de training?

Deze open training is geschikt medewerkers van de facilitaire dienst. Deze training is ook geschikt voor iedere medewerker die op een gastvrije en gastgerichte wijze wil (blijven) omgaan met collega’s, gasten en klanten in de 1,5 meter samenleving.

Je kunt je als individu inschrijven voor deze training. Tevens is het mogelijk om met een team of een gedeelte van een team in te schrijven.

Programma van de training

Eerste sessie

In de eerste training leggen we de vier elementen (veiligheid, verbinding, vertrouwen en veerkracht) van gastvrijheid in de 1,5 meter samenleving uit. We koppelen deze elementen aan gastvrij gedrag en gastvrij taalgebruik en brengen dit naar jouw dagelijkse praktijk.

Tweede sessie

Tijdens de tweede sessie richten we ons op jouw 1,5 meter werkomgeving en de impact van deze werkomgeving op jouw werkzaamheden. Aan de hand van een Employee Journey brengen we touchpoints in kaart waar jij het verschil kan maken. We gaan ook leren van andere organisaties aan de hand van de best practises.

Derde sessie

De derde en laatste sessie zoomt in op gastvrijheid en jouw werkomgeving. We pakken de Employee Journey er nog eens bij en gaan op zoek naar nieuwe passende oplossingen per touchpoints. Aan het einde van deze sessie heb je je eigen implementatieplan voor een gastvrije 1,5 werkomgeving gereed!

Wat kun je aan het einde van de training

  • Je weet wat gastvrijheid is en bent je bewust van het belang hiervan;
  • Je weet hoe je in de 1,5 meter samenleving gastvrij kunt zijn;
  • Je bent voorbereid om in te spelen op situaties die de 1,5 meter samenleving met zich mee brengt;
  • Je kunt je inleven in situaties van collega’s en gasten met behulp van de employee/guest journey;
  • Je hanteert gastvrij taalgebruik en hebt een gastvrije houding.

Startdata

We organiseren meerdere trainingssessies en meerdere momenten waarop we starten:

Optie 1

  • Datum: 16 juli – 30 juli – 13 augustus
  • Tijd: 14.30 – 16.00 uur
  • Locatie: digitaal
  • Kosten: € 300,-

Optie 2

  • Datum: 25 augustus – 8 september – 22 september
  • Tijd: 14.30 – 16.00 uur
  • Locatie: digitaal
  • Kosten: € 300,-

Aanmelden Training Gastvrijheid op 1,5 meter afstand

16 juli 2020 16 jul 2020
14:30 - 16:00 uur Digitaal
Training Gastvrijheid op 1,5 meter afstand 2020-07-16
Prijs
€ 300 per deelnemer
Duur
1,5 uur
Minimum aantal deelnemers
6 deelnemers

Meer informatie

Aanmelden Training