Naast alle ontwikkelingen op het gebied van digitalisering zien we ook dat de verwachtingen rondom sociaal maatschappelijke thema’s steeds sneller veranderen en intenser worden, denk daarbij aan duurzaamheid, inclusiviteit en uitdagingen op de arbeidsmarkt.
Tijdig, volledig en actueel
Deze opeenstapeling van ontwikkelingen hebben een grote impact op facilitaire organisaties. Enerzijds worden de vragen vanuit diverse stakeholders steeds complexer, dynamischer en meer kort cyclisch, terwijl anderzijds het aanbod van nieuwe technologieën en methodieken steeds geavanceerder wordt en sneller beschikbaar is. Voor een (facilitaire) organisatie is het essentieel om tijdige, volledige en actuele informatie te hebben om de balans tussen vraag, aanbod en ambities te behouden, en zo relevant en concurrerend te blijven.
Meten en verbeteren
In deze insight gaan we in op de toegevoegde waarde van informatiemanagement en hoe je als organisatie stapsgewijs de effectiviteit van informatiemanagement kunt meten en verbeteren. Eerst lichten we de relevantie van informatiemanagement toe om vervolgens de vertaalslag te maken van data naar informatie. Aanvullend hierop gaan we in op de uitdagingen die data en informatiemanagement met zich meebrengen en maken we de vertaalslag naar ons Information Maturity model.