https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2017/10/HospitalityGroup_ABN-AMRO_Amstelveen_001-300x180.jpg

Aantrekkelijk werkgeverschap bij ABN AMRO

Aantrekkelijk werkgeverschap bij ABN AMRO

Auteur:

Auteur:

Provider Performance Onderzoek 2018

Hospitality Group is weer gestart met het Provider Performance Onderzoek (PPO). Dit is het onafhankelijke onderzoek over de prestaties van facilitaire providers in Nederland waar sprake is van hoge knip sourcingmodellen. De resultaten presenteren we op 20 maart tijdens het World Workplace Europe meets Facility for Future 2019 Event.

Het thema van het Provider Performance Onderzoek 2018 is Aantrekkelijk Werkgeverschap. Als opmaat naar de resultaten van het onderzoek delen we de komende weken vanuit verschillende invalshoeken (van providers, opdrachtgevers tot medewerkers) visie, ideeën en voorbeelden over het thema. Deze week is Jordi Scholten (strategy consultant Facility Management bij ABN AMRO) aan het woord.

Aantrekkelijk werkgeverschap bij ABN AMRO

“Het onderdeel van aantrekkelijk werkgeverschap waar we ons als FM bij ABN AMRO vooral op focussen is het bieden van een inspirerende en gezonde werkomgeving”, geeft Jordi aan. Hierbij richten we ons niet alleen op het fysieke onderdeel (fitness, ontspanningsruimten, gezonde catering etc.), maar juist ook op het emotionele onderdeel (biophilic design, identiteit) en het mentale onderdeel (basis comfortniveau zoals akoestiek, licht, temperatuur etc.).

We hanteren het WELL gedachtegoed als uitgangspunt en meten onze voortgang middels Leesman. Samen met HR hebben we vitaliteitsprogramma’s ontwikkeld waar we als FM een belangrijke (fysieke!) rol in spelen. Duurzaamheid staat in alle facetten bij ABN AMRO centraal.

Beleving van de werkomgeving

De beleving van de werkomgeving is enorm belangrijk. Ons streven is dat de medewerker zich ‘thuis’ voelt op kantoor. Dit doen we met de look & feel van de huisstijlen van onze werkplekconcepten Yello en Greene. We gebruiken veel natuurlijke materialen en werken samen met Iris Bakker om de zachte kant van de inrichting te optimaliseren (qua kleur, plaatsing meubels etc.). Daarnaast zijn de werkplekconcepten ‘activity based’, zodat voor elke behoefte op een werkdag een passende werkplek is.

Bereikbaarheid en ligging

Voor de bereikbaarheid van de locaties kijken we bij nieuwe aanhuur/koop altijd naar een goede ligging ten opzichte van OV en uitvalswegen. Wat betreft de ligging van de locaties in Nederland; tot voor kort had centralisatie in Amsterdam de voorkeur, maar gezien de spreiding van werkgelegenheid in Nederland richten we ons juist ook op locaties buiten de Randstad.

Aantrekkelijke en gratis services

Om medewerkers goed te ondersteunen zijn we continu bezig met het optimaliseren van onze gratis diensten en goede facilitaire voorzieningen. We serveren uitstekende koffie, laten we dat voorop stellen. Daarnaast hebben we een pilot gedaan met een vegetarisch bedrijfsrestaurant in Amersfoort. Hier bieden we zeer smakelijke maaltijden, (duurzaam, vegetarisch, plasticvrij) in de vorm van een lopend buffet voor een vast tarief per maaltijd. Samen met HR hebben we hiernaast gekeken hoe de dag van een medewerker zo makkelijk mogelijk wordt (aanbieden van diensten zoals stomerijservice, pakkettendienst, warme maaltijden, etc.).