https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2018/05/Eerste-100-dagen-van-Menno-Schreuder-300x180.jpg

De eerste 100 dagen van Carlijn Dobbe als field manager

De eerste 100 dagen van Carlijn Dobbe als field manager

Auteur:

De eerste 100 dagen van Carlijn Dobbe als field manager

Carlijn Dobbe: ‘Op 1 februari 2019 ben ik gestart in mijn nieuwe rol als field manager en onlangs bedacht ik mij dat de eerste 100 dagen erop zitten. Ik kan alleen maar zeggen: wow, wat is dat snel gegaan! Ik heb 100 dagen kunnen snuffelen en zit ondertussen goed in het zadel om terug te blikken.’

Mijn carrière bij Hospitality Group

‘Twee jaar geleden ben ik gestart bij Hospitality Group als interim young professional met het idee een viertal interim opdrachten te doorlopen en zo legitiem een kijkje in verschillende keukens te krijgen. Dit is iets anders gelopen. Ik was anderhalf jaar bij een farmaceutisch bedrijf verantwoordelijk voor alle facilitaire diensten. Ik heb daar ontzettend veel geleerd, maar wilde toch iets nieuws. Iets binnen Hospitality Group, want bij deze toffe club had ik immers gesolliciteerd. Ik wilde puzzels oplossen, mensen verbinden en als ik later groot ben de coaching kant op. Er was plek in het team van Interim & Recruitment en de functie als field manager leek mij op het lijf geschreven. De eerste zogenoemde match was gemaakt en dat was ik zelf!’

Vliegende start!

‘Vanaf 1 februari heb ik een vliegende start gemaakt onder de vleugels van mijn collega’s en in het bijzonder van Tom de Jong, field manager bij Hospitality Group, heb ik talloze kandidaat gesprekken gevoerd, schoof ik aan bij evaluaties en schreef ik mijn eerste voorstellen. Ik werd meegenomen in de wereld van AFAS, Scrum en honderden CV’s. Dit was even omschakelen, maar wat gaaf!

Tom en ik zijn de vooruitgeschoven pionnen als het gaat om het aantrekken en behouden van een warm ZZP-netwerk. In de rol als field manager halen wij de (echte) vraag op bij opdrachtgevers en matchen wij deze met onze facilitaire interim professionals. Dagelijks spreek ik dus professionele ‘vakidioten’ die met zoveel passie over hun vak spreken, dat ik er zelf nog enthousiaster van word.’

Wat heb ik geleerd?

‘In de afgelopen 100 dagen heb ik ontzettend veel geleerd op zowel vakinhoudelijk gebied als over mijzelf. Waar ik in mijn vorige functie midden in de operatie zat en verantwoordelijk was voor 50 medewerkers van alle facilitaire diensten, ben ik nu druk in de weer om zowel opdrachtgevers als interim kandidaten blij te maken met een goede match. Het vraagt een andere manier van werken, maar het is té gek om als adviseur aan tafel te zitten voor zowel onze opdrachtgevers als onze kandidaten.

Wat ik wel moeilijk vind is dat ik soms kandidaten moet teleurstellen; opdrachtgevers hebben immers vaak maar één topper nodig. Wij presenteren altijd een aantal kandidaten zodat een opdrachtgever kan kiezen op basis van bijvoorbeeld expertise, ervaring en/of cultural fit.’

Het aankomende jaar

‘Het aankomende jaar ga ik ervoor zorgen dat ik bij nog meer opdrachtgevers aan tafel zit om hen goed te leren kennen, de vraag goed te vertalen en de juiste kandidaat te matchen. Tevens blijf ik facilitaire professionals spreken om ook hen goed te leren kennen en te horen waar hun hart sneller van gaat kloppen als het gaat om gave opdrachten.

Het team Interim & Recruitment heeft de ambitie om als HR business partner met onze opdrachtgevers samen te werken. Het aankomende jaar willen wij nog zichtbaar(der) worden in de markt van facilitair en HR. Om dat voor elkaar te krijgen ga ik o.a. onze social mediakanalen inzetten om kennis en kunde te delen, een kijkje in onze keuken te geven en in contact te komen met opdrachtgevers. Hoe ik dat ga doen zal je het aankomende jaar zien, maar de eerste stap is al gezet. Ik heb namelijk de Social Media Business Boost training bij social media bureau Scooperz gevolgd en daar alle do’s en dont’s van content marketing en campagnevoeren op het internet geleerd. Een training met hapklare tools die ik kan inzetten om online zichtbaar(der) te worden en waarmee ik kennis kan overdragen binnen Hospitality Group.’

Lees hier meer over het team en de dienstverlening van Interim & Recruitment.