https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2019/09/shutterstock_425351380-300x180.jpg

Inge Jeurink over haar eerste jaar bij Amsta

Inge Jeurink over haar eerste jaar bij Amsta

Auteur:

Naast consultancy en interim levert Hospitality Group ook werving en selectiediensten aan haar opdrachtgevers. Ruim een jaar geleden is Inge Jeurink gestart bij Amsta als Manager Gastvrijheid & Services. Inge vertelt over de bevindingen in haar nieuwe rol.

Vanuit de bancaire wereld maakte je de stap naar Amsta, een zorgorganisatie, wat triggerde je?

‘Na jarenlang bij ABN AMRO te hebben gewerkt in verschillende functies en met uitdagende projecten, voelde het voor mij als hét juiste moment om een vervolgstap te maken. Het speelde al langer in mijn hoofd om voor een organisatie te willen werken met maatschappelijke relevantie. Toen ik werd benaderd door Hospitality Group triggerde dat mijn nieuwsgierigheid. Naarmate mij meer duidelijk werd over zowel de organisatie als de uitdaging in de functie, was ik direct enthousiast!’

Het eerste jaar heb je er opzitten…Hoe heb je dat ervaren?

‘Het contrast tussen een zakelijke Zuidas-organisatie en de zorg is groot. Daar heb ik wel aan moeten wennen, maar veel aspecten in de zorg zijn bijzonder waardevol. In vergelijking met een commerciële organisatie waar facilitair vaak bijzaak is en ook nog weleens als kostenpost wordt gezien, is facilitair binnen de zorg van onschatbare waarde. De betrokkenheid is enorm en de blijheid en waardering voor het resultaat zijn groot. De inhoudelijke dynamiek is wel vergelijkbaar. Het afgelopen jaar kenmerkt zich vooral door het uitwerken en opzetten van een nieuwe facilitaire organisatie. Er is een hoop gebeurd en we zitten gelukkig op de goede weg maar we zijn er nog zeker niet. Mede dankzij Hospitality Group heb ik een gebalanceerd en professioneel team staan. Samen met hen heb ik bekeken hoe we het team Gastvrijheid & Services binnen Amsta zo goed mogelijk konden positioneren. Na een intensief werving & selectietraject hebben we vier Teammanagers Gastvrijheid & Services aangetrokken en zijn we klaar om de volgende stappen te zetten.’

Wat is je opgevallen en wat zijn je uitdagingen?

‘Het was een aaneenschakeling van uitdagingen. De facilitaire organisatie heeft een transitie doorgemaakt van decentraal naar centraal en moet nog verder vorm krijgen. Daarnaast is Amsta gaan werken met klantgroepmanagers die de belangen vanuit de zorg behartigen. Een nieuwe structuur die al best goed staat maar waarin alle partijen nog de juiste weg in moeten vinden. Komend van een decentrale organisatie is het meer dan ooit van belang dat wij vanuit Gastvrijheid & Services onze toegevoegde waarde laten zien. Essentieel is dat wij continu de verbinding zoeken met de zorg en ontvlechten wat thuishoort bij de zorg of juist waarin Gastvrijheid & Services een rol kan spelen. De visie staat op hoofdlijnen en nu is het moment om deze te vertalen naar de praktijk. De uitdaging ligt in het maximaal ontzorgen van de zorg met een hoge kwaliteit van dienstverlening voor onze cliënten. Uiteraard met oog voor de kosten en met behoud van de cultuurwaarden die op de verschillende locaties aanwezig zijn.’

Hoe zie jij de volgende stappen voor je?

‘Nu het team Gastvrijheid & Services compleet is wil ik mij richten op de volgende stappen. Dat zit in het concretiseren van een aantal zaken. Zoals het uitwerken van een product- en dienstcatalogus met daarbij een efficiëntere inrichting van processen, een transparante tariefstelling en een optimaal werkende servicedesk. De verschillende locaties hebben in het verleden zelf afspraken gemaakt met leveranciers en het is nu ook tijd om te bekijken waar we gecentraliseerd slimmer en beter kunnen inkopen.’

Waar hoop je over een tweede jaar bij Amsta te staan?

‘Persoonlijk hoop ik over een jaar inhoudelijk nog meer te weten over de zorg. Ik hoop op meer balans en rust binnen het team en een gedegen structuur voor facilitair. Over een jaar hebben wij als team mooie resultaten geboekt, heerst er rust en hebben we goed zicht op wat nog moet gebeuren.’

Hoe heb je de samenwerking met Hospitality Group ervaren?

‘De begeleiding in het gehele traject was heel fijn. Het werving en selectietraject voor de invulling van mijn eigen functie verliep heel prettig en duidelijk. Parallel aan de werving en selectie voor de teammanagers hebben interim managers van Hospitality Group op een aantal punten orde op zaken gesteld. Heel fijn! Tijdens het gehele werving en selectietraject en formatie van mijn team heb ik goed kunnen sparren over wat ik nodig heb. Vanuit Hospitality Group is goed geluisterd en meegedacht over de samenstelling van het team. Dit heeft een gemêleerde club fanatieke professionals opgeleverd waar wij als organisatie de komende jaren zeker mooie stappen mee gaan maken.’

Lees hier meer over de werving en selectie van het team Gastvrijheid & Services die Hospitality Group in 2018 bij Amsta heeft verzorgd.

Hospitality Group: HR businesspartner binnen FM domein

Geïnteresseerd in onze dienstverlening voor jouw organisatie? Wij gaan hierover graag in gesprek en adviseren en ondersteunen om de passende en beste facility professional te vinden. Onze opdrachtgevers en consultants zitten door heel Nederland en werken voor uiteenlopende branches; zakelijke dienstverleners, zorg- en onderwijsinstellingen, ziekenhuizen en binnen de bouw- en industrie.