https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2019/03/Featured-300x180.jpg

Prikkeling en learnings tijdens de Workspace Experience Tour

Prikkeling en learnings tijdens de Workspace Experience Tour

Auteur:

Als onderdeel van onze Future Work Course gingen we recent twee dagen met onze 25 deelnemers op pad in Amsterdam. Al fietsend bezochten we met de groep HR-, FM- en IT-managers een aantal hele verschillende werkomgevingen. Zo waren we te gast bij Heineken, ABN AMRO, Edge Technologies, EV Box, Healthy Workers, Tony’s Chocolonely, de co-workspace B.Amsterdam en het recent geopende office van Microsoft.

Het idee achter de tour is het even weg zijn uit de eigen omgeving, nieuwe ideeën opdoen en sparren en spiegelen met collega’s uit het werkveld, die zich ook bezig houden met het ontwikkelen van de werkomgeving. Door een reeks omgevingen achter elkaar te bezoeken worden juist verschillen en overeenkomsten duidelijk en ben je in staat de juiste elementen mee te nemen naar je eigen omgeving. Engagement, circulariteit, smart buildings, geluk en gezondheid waren deze keer de belangrijkste thema’s. Telkens stond de vraag centraal hoe de integrale samenwerking tussen Facility management, Real Estate, HR en IT deze thema’s in de werkomgeving verder kunnen laden.

Leren met en van elkaar

Inspiratiereizen zijn bij uitstek geschikt om van elkaar te leren. Leren over waarom anderen doen wat ze doen, hoe ze omgaan met uitdagingen, wat ze goed doen en de lessons learned. De learnings van deze tour varieerden van learnings over visie en aanpak in het doorontwikkelen van de werkomgeving zoals varieer, experimenteer, meet en pas aan, het bevragen, betrekken en centraal zetten van gebruikers tot de waarde van groen in de werkomgeving en de inzet van technologie om ‘next level hospitality’ te realiseren.

We ervaarden ook dat hoe duidelijker de ‘why’ van de organisatie, des te beter je die kunt doorvertalen in de werkomgeving. Hiermee kun je een krachtige identiteit creëren, de saamhorigheid en eagerness om samen te werken versterken en de aantrekkingskracht als organisatie voor nieuw talent vergroten.

De ervaring van deelnemer Stephane Tolbecq, Facility manager bij SWIFT (België)

“De term Experience Tour is echt heel gepast, het was voor mij een uitzonderlijke leerervaring. Het gevoel tijdens mijn terugrit naar Brussel bestond uit een combinatie van inspirerende nog te bezinken leerstof en het verlaten van een groep mensen waarmee in korte tijd een intense band was opgebouwd. Als introverte Belg kwam ik in contact met directe en zeer warme Nederlanders. Experience is vandaag de dag het sleutelwoord op de werkvloer, maar ook tijdens deze tweedaagse. Echt waar, een hele grote pluim voor het initiëren, organiseren en faciliteren van dit event. Top!”

Meer weten?

We ontwikkelen jaarlijks diverse management courses en experience tours voor professionals in facility management, huisvesting, hospitality en inkoop. De combinatie van inhoudelijke verdieping, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling en een hoogwaardig netwerk maken de programma’s uniek. We ontwikkelen programma’s en experience tours ook op maat voor organisaties en teams. Bekijk hier de overzichtspagina. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sandy Brouwer, partner Training & Development.