https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2017/11/MG_7746_1024x768px-300x180.jpg

Ranking the workplace op Tomorrow@Work

Ranking the workplace op Tomorrow@Work
Ranking the workplace op Tomorrow@Work

Auteur:

Auteur:

Op donderdag 16 november vond Tomorrow@Work plaats in Jaarbeurs Utrecht. Een evenement waar alles in het teken stond van de gelukkige en vitale medewerker, een aantrekkelijke inrichting van werkplekken en innovatie hiervan. De dag had een gevarieerd programma, bestaande uit inspirerende workshops, colleges en fireside-chats. Als sponsor verzorgde Hospitality Group een workshop en een beleving in de Experience Room.

Workshop

Onze collega’s Marieke de Kogel en Judith Dorlandt trapten de dag af met de workshop Prototyping van de werkomgeving aan de hand van persona’s’. Deelnemers kropen in de huid van verschillende persona’s om vervolgens de drijfveren en wensen van verschillende persona’s te vertalen naar de toekomstige werkomgeving. De sessie leverde interessante discussies op, doordat deelnemers met achtergronden uit de FM, HR en IT bijdroegen. De presentatie van de workshop kun je hier downloaden.

Experience Room

De Experience Room was een ruimte waar organisaties een beleving konden bieden met hun product of dienst, zoals een virtual reality bril, een zitbal of fiets voor achter het bureau om de vitaliteit van de werknemer te stimuleren. Vanuit Hospitality Group daagden wij de bezoekers door middel van een interactieve wand uit om werkplekconcepten in te delen op basis van een coolness-factor. ‘How cool do you think these offices are?’ Te midden van alle technologische en fysieke ervaringen, gingen de bezoekers aan de slag met het verdelen van de stickers, wat een aanstekelijk effect had. In no-time was de wand volgeplakt en ontvingen we enthousiaste reacties.

Creating better places

In de algemene hal liet onze collega Nicole Rave de bezoekers stilstaan bij een positief moment van de dag door de vraag te stellen “Welk compliment heb je vandaag al gegeven of mogen ontvangen?” De reacties waren uiteenlopend, maar opvallend was dat men besefte dat complimenten nauwelijks worden gegeven en wat het effect daarvan kan zijn. Daarnaast stelde Nicole de vraag: “Wat betekent creating better places voor jou?”. Samenvattend gaven bezoekers aan o.a. aan dat dit synoniem is voor een aangename werkomgeving die sfeer uitstraalt, waar mensen om je heen zijn, waar je je prettig voelt. Een innovatieve ruimte om te werken, maar ook om te ontspannen.

Kortom, een geslaagde dag met veel waardevolle interactie!