https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2022/11/20220901_HosGroup_Anouk-Bonset_FvdH-2000px-300x180.jpg

Rising Star Anouk Bonset

Rising Star Anouk Bonset
Rising Star Anouk Bonset

Auteur:

In de rubriek Rising Star van Facto komt jong talent aan het woord over carrière en ambities. Deze keer Rising Star Anouk Bonset.

Opleiding

Facility Management aan de Haagse Hogeschool

Functie:

Ik ben interim manager bij Hospitality Group en daarnaast neem ik deel aan het Young Professional Programma. Een uitdagend tweejarig opleidingsprogramma met masterclasses en gerichte trainingen. Met als doel om mijzelf op zowel professioneel, als persoonlijk vlak verder te blijven ontwikkelen.

Mijn werk bestaat uit:

Het uitvoeren van diverse interim- en projectmanagementopdrachten bij verschillende opdrachtgevers in het facilitaire werkveld, variërend van facilitair coördinator tot contractmanager en officemanager.

Wat doe je nu?

Momenteel ben ik Workplace Coördinator bij het hoofdkantoor van Miro in Amsterdam-Centrum. Hier ben ik verantwoordelijk voor twee panden en voor de dagelijkse aansturing van leveranciers. Daarnaast ben ik medeverantwoordelijk voor verschillende projecten om medewerk(st)ers een volledige en inspirerende werkplekervaring te bieden. Hier ben ik voortdurend op zoek naar manieren om de werkplekprocessen en locatie-activiteiten te optimaliseren.

Waarom heb je voor Facility Management gekozen?

Na het afronden van de middelbare hotelschool wilde ik graag verder op het gebied van gastvrijheid. De studie Facility Management sprak mij enorm aan omdat het een brede studie is en de focus ligt op het verbinden van mensen en diensten binnen een (werk)omgeving.

Wat is voor jou in je werk de grootste uitdaging?

Dat is de werkomgeving en de daar bijhorende werkprocessen te matchen aan de behoeften van de gebruikers. Want, geen enkele organisatie is hetzelfde en daarom zal dezelfde aanpak ook niet overal werken.

Wat zou je graag beter kunnen?

Ik zou graag de tijd willen nemen om langer stil te staan bij de ervaringen die ik tot nu heb opgedaan.

Als je jezelf vergelijkt met wie je was toen je startte met je opleiding, wat is er dan veranderd?

Het is bizar hoeveel veranderingen ik als persoon heb doorgemaakt gedurende de FM-opleiding. Sinds ik ben gestart met het Young Professional Programma ben ik nog meer bewust geworden van mijn kennis en kwaliteiten en hoe ik deze het beste kan inzetten. Ook probeer ik steeds meer mijn grenzen aan te geven. Ik heb nu datgene gevonden waar ik veel energie van krijg.

Belangrijkste FM-trend volgens jou

Het tijd- en plaatsonafhankelijk werken dat remote working aan de medewerkers biedt.

Grootste verbazing tot nu toe?

Hoe wendbaar mensen en organisaties zijn in tijden van onzekerheid en hoeveel impact FM’ers hebben op deze veranderende werkomgeving.

Grootste succes tot nu toe?

Mijn eerste interim opdracht via Hospitality Group. Het is een dynamische werkomgeving waar ik veel vrijheid krijg om mee te werken aan leuke en uitdagende projecten.

Ambitie over vijf jaar:

Dan ben ik een breed inzetbare facilitair professional, met veel kennis en expertise op het gebied van gastvrijheid.

Wie is jouw grootste inspiratiebron en waarom?

Eigenlijk heb ik niet echt één specifieke inspiratiebron. In mijn omgeving heb ik zoveel mensen met een enorme bron aan kennis en ervaring waar ik elke dag van kan leren.

Welk boek ligt er op je nachtkastje en waarom?

Op dit moment lees ik het boek ‘Managen of niet, dat is de vraag’, geschreven door Wiemer Renkema.