https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2019/09/shutterstock_1272462163-300x180.jpg

bol.com in een nieuw jasje

bol.com in een nieuw jasje

Auteur:

Misschien het is het je al opgevallen toen je een nieuwe game, parfum of luchtbed bestelde; de website van bol.com is in een nieuw jasje gestoken. Het heldere blauw is vervangen door meerdere kleuren en de vormentaal zorgt voor een speels effect. Niet alleen de website heeft een nieuwe uitstraling, het merk ‘bol.com’ heeft een nieuwe identiteit. Ook de bol.com kantoren en warehouses hebben een nieuwe look and feel. In het bol.com fulfilment center in Waalwijk zijn de eerste stappen al gezet. Julia Klapwijk van Hospitality Group speelde hierin als interim facility specialist een begeleidende rol.

Inspirerende werkomgeving

In het warehouse staan facilitaire zaken als beveiliging, veiligheid en schoonmaak hoog in het vaandel. De betrokkenheid van medewerkers met het warehouse is misschien wel belangrijker. Dagelijks zijn in het bol.com fulfilment center zo’n 2.000 mensen hard aan het werk om jouw pakketje zo snel mogelijk bij jou op de mat te krijgen. Hoe zorg je dat 2.000 mensen met veelzijdige nationaliteiten en achtergronden allemaal het bol.com-gevoel ervaren? Een inspirerende werkomgeving is hierin voor bol.com cruciaal.

Branding

Julia heeft de afgelopen maanden samen met het designteam van bol.com gewerkt aan de nieuwe branding van het warehouse. Denk hierbij aan bewegwijzering voor zowel de binnen- als buitenzijde van het pand, merkvoering en fun-features, zoals de dozen-muur als toevoeging op het huidige interieur. Julia zorgde voor de juiste vertaling van de ontwerpen naar de doelgroep in het warehouse, de planningen en begeleidde de realisatie van dit project.

Julia was in haar facilitaire rol onderdeel van het Warehouse Services team en zorgde samen met haar collega’s voor een ideale werkomgeving zodat iedere dag zo’n 10 miljoen klanten hun pakketje kunnen ontvangen. Naast dit branding project was ze verantwoordelijk voor de implementatie van Planon, het opzetten van communicatiemiddelen in het warehouse zoals narrowcasting en ondersteunde ze in het opzetten van contractmanagement voor de huidige en toekomstige warehouses van bol.com.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

  • Welke nieuwsbrieven wilt u ontvangen?
  • Privacy statement Hospitality Group
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.