Toch is er ook een overlap op thema’s zoals onboarding, uniforme processen, de voorbereiding op een grootschalig conflict. Dit biedt volop kansen voor Servicepunt om locatie-overstijgend te werken. Het werken in communities biedt hier uitkomst.
Community Servicemanagers
Elke locatie van Defensie kent een servicemanager. Onze community managers Ingrid Siepel en Hielke Veldhuis bouwden een community voor deze servicemanagers. Hierdoor vinden zij elkaar makkelijker, wisselen ze kennis uit en inspireren ze elkaar, om zo de gebruikers van alle locaties optimaal te ondersteunen. Hielke en Ingrid organiseerden inspiratiedagen rondom de thema’s gastvrijheid en verandermanagement.
Community-experts in opleiding
Daarnaast heeft Hielke een aantal medewerkers van Servicepunt opgeleid tot community-expert, zodat er binnen het Ministerie van Defensie kennis en kunde is over community building. Deze medewerkers zijn nu in staat om collega’s te helpen met het bouwen van eigen thematische communities.
Voorsprong in het gevecht
Ian van der Pool, Hoofd Bedrijfsbureau Servicepunt van Ministerie van Defensie, is erg blij met het resultaat: “Het bouwen en activeren van communities helpt om de verbinding met collega’s te zoeken en te leren van elkaar. Door samen te werken binnen communities zijn wij steeds beter in staat om de krijgsmacht zo te ondersteunen dat zij een voorsprong krijgt in het gevecht.”
We zijn blij dat het community gedachtegoed nu meer geïntegreerd is in de manier van werken binnen Servicepunt van het Ministerie van Defensie.