https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2016/01/Spaarne-300x180.jpg

Gastvrijheid bij het Spaarne Gasthuis

Gastvrijheid bij het Spaarne Gasthuis
Gastvrijheid bij het Spaarne Gasthuis

Auteur:

Auteur:

https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2016/01/Spaarne-300x180.jpg

Het Spaarne Gasthuis wil een top-gastvrij ziekenhuis zijn, voor patiënten, bezoekers, gasten en medewerkers. Om de gastvrijheid naar een hoger niveau te brengen, schakelde het Spaarne Gasthuis de hulp in van Hospitality Group. “Een creatieve partij die buiten de gebaande paden durft te denken” vindt manager service Pepijn van Gestel van het Gasthuis.

“De ideeën van Hospitality Group spraken me enorm aan” denkt hij terug. “De adviseurs maakten een blauwdruk van de nieuwe manier van eten en drinken in het Spaarne Gasthuis.” De gastvrijheid is nu naar een hoger niveau gebracht met een nieuwe maaltijdservice die zicht richt op individuele aandacht, persoonlijke (eet)gewoontes, eigen regie en zelfredzaamheid van de patiënt. Daarnaast zijn verwennen en verrassen belangrijk. En dat alles geldt niet alleen voor de patiënt, maar ook voor zijn familie en vrienden.

Individuele aandacht

Samen met de medewerkers van de hoteldienst van het ziekenhuis is tevens hard gewerkt om de service aan patiënten nog verder te verhogen. Om te zorgen dat ook de hospitality- en servicemedewerkers op de verpleegafdelingen goed beslagen ten ijs komen, heeft Hospitality Group 150 medewerkers getraind op het gebied van gastvrijheid, productpresentatie en gastvrije verkooptechnieken.

Projectgegevens

Opdrachtgever
Spaarne Gasthuis
Locatie
Haarlem
Projecttype
Ontwikkelen gastvrijheid
Gerealiseerd
2014 - 2015

Meer informatie