https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2018/02/Lajos-teamfoto_1000x600-300x180.jpg

Hospitality = teamwork bij bol.com

Hospitality = teamwork bij bol.com
Hospitality = teamwork bij bol.com

Auteur:

Auteur:

https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2018/02/Lajos-teamfoto_1000x600-300x180.jpg

Het zijn gangmakers, harde werkers en ambassadeurs: het horecateam van bol.com. In de groeiende organisatie is het restaurant dé plek waar mensen samenkomen, ontspannen en weer energie opdoen om verder te gaan met hun dag. Samen met het horecateam gingen we aan de slag met hospitality. In een trainingsprogramma hebben we stap voor stap gastvrijheid verkend als medewerker en als team. De impact die je hebt als persoon en als team op elkaar en de gasten stond centraal. Die impact hebben we vertaald naar de praktijk. Van het winnen van de harten van gasten met storytelling over authentieke Surinaamse recepten tot hoe gastvrij te blijven onder de druk van een groeiend aantal bezoekers.

Gastvrije beleving

Tijdens de trainingen hebben we met het team steeds weer een stap gezet naar het samen vormen van een visie op hospitality en de vertaalslag naar concrete acties. Om een mooi voorbeeld te benoemen: ‘Samen eten en drinken verbindt mensen. Door een ongedwongen en open sfeer te creëren maken wij dit moment extra bijzonder. We zijn ons bewust van de gastvrije beleving die we willen creëren en wij zijn gangmakers!’.

Engagement & sfeer

De engagementcijfers uit het medewerkerstevredenheidonderzoek zijn sinds de trainingen exponentieel gegroeid. Op persoonlijk niveau gaven de deelnemers aan dat de training je aan het denken zet en dat je dingen weer bewust en met aandacht gaat doen. Daarnaast is het team naar elkaar gegroeid omdat ze beter naar elkaar luisteren en elkaar daardoor beter begrijpen. Dit zorgt voor een goede werksfeer en meer plezier in werken en dat merken en voelen de gasten!

Projectgegevens

Opdrachtgever
bol.com
Locatie
Utrecht
Gerealiseerd
Mei - november 2017

Meer informatie