(Her)ken de verschillen
Vanuit het theoretisch kader leren studenten zowel met het perspectief van een opdrachtgever als een leverancier een praktijkcasus te doorgronden. Als gastdocent had Twan de rol om de studenten te helpen zich te verplaatsen in de rol van de opdrachtgever. Welke uitgangspunten zijn van belang? Zijn er naast prijs, continuïteit, duurzaamheid en voorspelbaarheid nog andere belangrijke drijfveren? Welke risico’s zie ik en hoe kan een leverancier mij helpen deze te beperken?
Prachtige samenwerking
Inge ten Elsen, docent aan de hogeschool Saxion was erg blij met deze verbinding tussen de theorie uit de boeken en de jarenlange praktijkervaringen van Twan: “Leren is niet alleen om studenten te voorzien van de noodzakelijke kennis, maar ook om hen kritisch te laten denken en praktische vaardigheden te laten ontwikkelen. En als zo’n unieke kans zich voordoet dat een ervaren en gedreven FM-professional van Hospitality Group het een eer vindt om zijn praktijkervaringen te delen, dan ontstaat er een prachtige samenwerking.”
“Hoe krijg je een mooie verbinding tussen de theorie op school en de praktijk vanuit het facilitaire werkveld? Leren is niet alleen om studenten te voorzien van de noodzakelijke kennis, maar ook om hen kritisch te laten denken en praktische vaardigheden te laten ontwikkelen die ze kunnen toepassen in het werkveld. En als zo’n unieke kans zich voordoet dat een ervaren en gedreven FM-professional van de Hospitality Group het een eer vindt om zijn jarenlange praktijkervaring te delen met FM studenten en ze daarbij te begeleiden, dan ontstaat er een prachtige samenwerking.”
Inge ten Elsen, Docent Hogeschool Saxion