Aanpak
De wens was om daar waar mogelijk en nodig werkwijzen te verbeteren om zo met meer synergie en beter georganiseerd te starten in het nieuwe gebouw. Tristan organiseerde de ingebruikname vanuit twee domeinen. In domein 1 stonden de werkprocessen centraal. Enerzijds werden de afdeling overstijgende (nieuwe) werkwijzen en protocollen ontwikkeld en anderzijds vonden afdelingsspecifieke werkprocesvoorbereidingen plaats. In domein 2 stonden gebouw en dienstverlening centraal. Hierin werden alle services ingeregeld op het vlak van ICT, logistiek, facilitair, huisvesting, vastgoedbeheer en veiligheid.
Verhuizing
Belangrijk was om de bewoners en medewerkers van De Westerkim zo min mogelijk hinder te laten ondervinden van de verhuizing. Als projectleider hield Marloes zich bezig met de inhuizing, verhuizing en coƶrdinatie van de scholing, Naast het zorgvuldig en concreet plannen van de praktische zaken van de verhuizing, was ook communicatie met familie en/of naasten een belangrijk aspect van het verhuizingsproject.
De Westerkim kenmerkt de samenwerking als betrokken en ervaren, en de cliƫntenraad was vol lof over de transparante aanpak en communicatie.