In de praktijk brengen
Hospitality Group begeleidde het facilitaire team een jaar lang met het in praktijk brengen van het geleerde. Hiervoor gingen we met het kernteam aan de slag met thema’s en concrete acties naar aanleiding van mystery visits en coaching on the job. De hospitality visie is opgenomen in het gedachtegoed van het MT, hospitality kernwaarden zijn gekoppeld aan scrumsessies (de klant als uitgangspunt in het bedenken van oplossingen) en in sollicitatie- en functioneringsgesprekken en klanttevredenheidsonderzoek is het een vast onderdeel.
Concrete resultaten
Iets kleins kan al het verschil maken. Een mooie actie georganiseerd door medewerkers is het uitdelen van fietsenlampjes bij de opening van de nieuwe fietsenstalling; hierdoor was er letterlijk meer zichtbaarheid voor de klant! Afdelingen besteden dagelijks aandacht aan de waarden, organiseren inspiratiesessies en de kernwaarden zijn opgenomen als gunningscriteria in aanbestedingen voor leveranciers. Op deze manier verspreidt de gastvrijheidsvisie van Gemeente Utrecht zich binnen én buiten de organisatie.