/
/
/
Borgen gastvrijheid bij Gemeente Utrecht
Home / Projecten / Learning & change / Borgen gastvrijheid bij Gemeente Utrecht

Borgen gastvrijheid bij Gemeente Utrecht

Na de succesvolle hospitality trainingen ‘Puur Gastvrij’ ging het facilitaire team van Gemeente Utrecht aan de slag met een borgingstraject. Borgen gaat over zorgen dat de rode draad leeft, dat medewerkers elkaar stimuleren en dat leidinggevenden tools hebben om gewenst gedrag te benoemen.

In de praktijk brengen

Hospitality Group begeleidde het facilitaire team een jaar lang met het in praktijk brengen van het geleerde. Hiervoor gingen we met het kernteam aan de slag met thema’s en concrete acties naar aanleiding van mystery visits en coaching on the job. De hospitality visie is opgenomen in het gedachtegoed van het MT, hospitality kernwaarden zijn gekoppeld aan scrumsessies (de klant als uitgangspunt in het bedenken van oplossingen) en in sollicitatie- en functioneringsgesprekken en klanttevredenheidsonderzoek is het een vast onderdeel.

Concrete resultaten

Iets kleins kan al het verschil maken. Een mooie actie georganiseerd door medewerkers is het uitdelen van fietsenlampjes bij de opening van de nieuwe fietsenstalling; hierdoor was er letterlijk meer zichtbaarheid voor de klant! Afdelingen besteden dagelijks aandacht aan de waarden, organiseren inspiratiesessies en de kernwaarden zijn opgenomen als gunningscriteria in aanbestedingen voor leveranciers. Op deze manier verspreidt de gastvrijheidsvisie van Gemeente Utrecht zich binnen én buiten de organisatie.

Meer

Learning & change

Nieuwe werk­omgeving en manier van werken voor Careyn

Get Xcited! Gastvrijheid bij Yask

Gastvrijheid en service­waarden bij de Radboud Universiteit

Gastvrijheid bij het Marechaussee­museum

Gastvrij serviceconcept FMHaaglanden

Gastvrijheidsvisie en training bij Deltares

Hospitality = teamwork bij Bol.com

Hospitality visie Gemeente Utrecht

Ontwikkeling Google Food Academy voor Google Food

Meer

9

Learning & change

Toon alle projecten
9

Nieuwe werk­omgeving en manier van werken voor Careyn

Get Xcited! Gastvrijheid bij Yask

Gastvrijheid en service­waarden bij de Radboud Universiteit

Gastvrijheid bij het Marechaussee­museum

Gastvrij serviceconcept FMHaaglanden

Gastvrijheidsvisie en training bij Deltares

Hospitality = teamwork bij Bol.com

Hospitality visie Gemeente Utrecht

Ontwikkeling Google Food Academy voor Google Food

Meer

9

Learning & change

Nieuwe werk­omgeving en manier van werken voor Careyn

Get Xcited! Gastvrijheid bij Yask

Gastvrijheid en service­waarden bij de Radboud Universiteit

Gastvrijheid bij het Marechaussee­museum

Gastvrij serviceconcept FMHaaglanden

Gastvrijheidsvisie en training bij Deltares

Hospitality = teamwork bij Bol.com

Hospitality visie Gemeente Utrecht

Ontwikkeling Google Food Academy voor Google Food