/
/
/
Gastvrijheid bij het Marechaussee­museum
Home / Projecten / Learning & change / Gastvrijheid bij het Marechaussee­museum

Gastvrijheid bij het Marechaussee­museum

Het markante Marechausseemuseum is gevestigd in het voormalige Koninklijk Weeshuis in Buren. Het Marechausseemuseum heeft Hospitality Group gevraagd voor alle medewerkers en vrijwilligers van het museum een gastvrijheidsprogramma te ontwikkelen en uit te voeren.

Ontdek het museum

In het Marechausseemuseum ontdek je het verleden, het heden en de toekomst van de Marechaussee. Vanaf de oprichting in 1814 tot de moderne en interactieve marechaussee van nu. Het museum heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een toegankelijk publieksmuseum waar letterlijk de deuren openstaan. Een gastvrije beleving bieden aan alle bezoekers staat hierin centraal.

Gastvrijheidsvisie

Samen met medewerkers is een gastvrijheidsvisie opgesteld die past bij het belevingsniveau waar het museum voor gaat. Om dit belevingsniveau zo goed mogelijk in kaart te brengen, zijn vooraf volop gesprekken gevoerd met medewerkers, leidinggevenden en vrijwilligers. Het resultaat is een gastvrijheidsvisie die is uitgewerkt in vier klantbeloftes: belevenis, enthousiasme, authentiek en kwaliteit.

Aan de slag

In een aantal werksessies gingen medewerkers en vrijwilligers gericht aan de slag met hun gastvrije talenten. Van het begrijpen en inspelen op de behoefte van de bezoeker tot het op een gastvrije manier communiceren met bezoekers van het museum. Met veel plezier brengen medewerkers hun talenten in de praktijk, vormen ze  een hecht team en zijn de deuren van het museum letterlijk en figuurlijk opengezet.

Meer

Learning & change

Ontwikkel­programma STERK! voor facilitair coördinatoren bij De Zorgboog

Nieuwe werk­omgeving en manier van werken voor Careyn

Get Xcited! Gastvrijheid bij Yask

Gastvrijheid en service­waarden bij de Radboud Universiteit

Gastvrij serviceconcept FMHaaglanden

Borgen gastvrijheid bij Gemeente Utrecht

Gastvrijheidsvisie en training bij Deltares

Hospitality = teamwork bij Bol.com

Hospitality visie Gemeente Utrecht

Ontwikkeling Google Food Academy voor Google Food

Ontwikkel­programma STERK! voor facilitair coördinatoren bij De Zorgboog

Nieuwe werk­omgeving en manier van werken voor Careyn

Get Xcited! Gastvrijheid bij Yask

Gastvrijheid en service­waarden bij de Radboud Universiteit

Gastvrij serviceconcept FMHaaglanden

Borgen gastvrijheid bij Gemeente Utrecht

Gastvrijheidsvisie en training bij Deltares

Hospitality = teamwork bij Bol.com

Hospitality visie Gemeente Utrecht

Ontwikkeling Google Food Academy voor Google Food

Meer

10

Learning & change

Ontwikkel­programma STERK! voor facilitair coördinatoren bij De Zorgboog

Nieuwe werk­omgeving en manier van werken voor Careyn

Get Xcited! Gastvrijheid bij Yask

Gastvrijheid en service­waarden bij de Radboud Universiteit

Gastvrij serviceconcept FMHaaglanden

Borgen gastvrijheid bij Gemeente Utrecht

Gastvrijheidsvisie en training bij Deltares

Hospitality = teamwork bij Bol.com

Hospitality visie Gemeente Utrecht

Ontwikkeling Google Food Academy voor Google Food