https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2018/09/shutterstock_428539705-300x180.jpg

Servicedesk Facilitair Management van Vitens

Servicedesk Facilitair Management van Vitens
Servicedesk Facilitair Management van Vitens

Auteur:

Auteur:

https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2018/09/shutterstock_428539705-300x180.jpg

Vitens N.V. is het waterzuiveringsbedrijf van de provincies Overijssel, Utrecht, Flevoland, Gelderland en Friesland. Binnen Vitens staat facilitair management hoog in het vaandel. De spil van de facilitaire organisatie is de servicedesk. Hier worden de storingen en klantwensen van de vier kantoorpanden en de overige FM locaties van het begin tot het eind gemanaged en gefaciliteerd. Vitens heeft Hospitality Group gevraagd de servicedesk tijdelijk te versterken met de inzet van onze Young Professional Julia Klapwijk.

De Servicedesk als middelpunt van de klantreis. Naast het “wegwerken” van de dagelijkse meldingen, is Julia in staat mee te denken in het proces van door ontwikkelen van de Servicedesk naar een professionele en klantgericht aanspreekpunt in de afstemming van de (klant) vraag naar het (leveranciers)aanbod.
Marjo Amptmeijer, Teammanager FZ

De visie van Vitens op de servicedesk is mogelijk anders dan men gewend is. Het doel is om HBO-waardige service te verlenen bij de servicedesk. Hiermee wordt bedoeld dat servicedeskmedewerkers interne klanten van A tot Z kunnen begeleiden en zelfstandig de operationele aansturing van de facilitaire processen en suppliers oppakken. Julia Klapwijk had naast haar operationele werkzaamheden een rol waarin ze mee mocht denken over de transformatie van de servicedesk.

Julia heeft het vaste servicedeskteam ondersteund door o.a. KWIS meldingen af te handelen, planmatig en niet-planmatig onderhoud te plannen, leveranciers aan te sturen en te zorgen voor een correcte financiële afhandeling. Daarnaast is ze gestart met een aantal optimalisatieprojecten om zowel de interne klanten beter te kunnen faciliteren als het vergemakkelijken van werkzaamheden voor servicedesk medewerkers. Zo verbeterde Julia een aantal processen in de inrichting van het FMIS-systeem en analyseerde en actualiseerde ze de SLA’s met de interne klant.

Projectgegevens

Opdrachtgever
Vitens N.V.
Locatie
Zwolle
Projecttype
Facilitair management
Gerealiseerd
November 2017 - mei 2018

Meer informatie