https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2022/03/220214-SNS-Amersfoort-5079_klein-300x180.jpg

SNS inspiratieprogramma: een blik naar buiten!

SNS inspiratieprogramma: een blik naar buiten!
SNS inspiratieprogramma: een blik naar buiten!

Auteur:

SNS wil als Bank onderscheidend zijn en nog beter verbinden met de klant vanuit de intrinsieke motivatie en de overtuiging om klanten te helpen vanuit de visie; ‘de mens centraal stellen’. Ze willen daar zijn waar de klant is. Dit vraagt een andere manier van werken, denken en benaderen van de (potentiële) klanten. SNS heeft Hospitality Group gevraagd een inspiratieprogramma te ontwikkelen over duurzame verbinding met de klant. Een programma om medewerkers van diverse niveaus en afdelingen, werkzaam op het hoofdkantoor en in de winkels te prikkelen hoe ze nog beter kunnen verbinden met de klant. Het inspiratieprogramma biedt medewerkers van SNS de uitgelezen kans om een kijkje te nemen buiten SNS en te leren van de visie en ervaringen van anderen.

Het inspiratieprogramma

Om nog beter te kunnen verbinden met je klant is het relevant je (potentiële) klanten goed te kennen en te weten waar zij behoeften aan hebben. Verbinding begint daarbij intern, bij SNS zelf. Hospitality Group heeft een programma ontwikkeld met een aantal sessies online en op verschillende locaties. Een programma om te prikkelen vanuit verschillend perspectief, interessante sprekers en onderscheidende concepten, waar de klant centraal staat. Juist verhalen en learnings vanuit een andere wereld bieden inzichten om eigen visie en werkwijze aan te kunnen scherpen. Deze learnings werden vertaald naar de eigen werkzaamheden om de dienstverlening en klantenbinding verder te kunnen optimaliseren en daarbij bij te dragen aan de ambities van SNS.

We zijn gestart met een online energy boost voor een groep van 200 medewerkers met televisieregisseur David Grifhorst. Hij is vanuit deze compleet andere wereld ook dagelijks bezig met hoe hij kijkers met een gewenste beleving echt kan raken. Vervolgens hebben sprekers vanuit de Efteling, Coolblue en de hotellerie in verschillende sessies hun ervaringen gedeeld over hoe zij zich verplaatsen in de klant om echt te kunnen verbinden en onderscheidend te zijn. We hebben niet alleen geprikkeld met externe sprekers maar ook ingezoomd op de SNS klant en gezorgd dat medewerkers uit het hele land elkaar onderling nog beter weten te vinden en van elkaar kunnen leren om uiteindelijk de klant nog beter te kunnen bedienen.