Social Based Working

De wereld om ons heen is onrustig, misschien zelfs onheilspellend. We lijken van de ene crisis in de andere crisis te belanden. We leven in een verandering van tijdperk en dat gaat gepaard met schokken. Deze overgangsfase wordt ook wel ‘liminaliteit’ of het ‘ondertussen’ genoemd in de antropologie. En hoewel veranderingen op veel vlakken hard nodig zijn, maakt het ook onvoorspelbaar en onzeker.​

Alles wat op dit moment in de wereld gaande is, heeft logischerwijs ook impact op medewerkers en daarmee gevolgen voor de organisatie waarvoor ze werken. Des te belangrijker is het om als werkgever te kijken naar je medewerkers en hun welzijn voorop te stellen. Medewerkers een plek bieden waar ze zich prettig voelen en helemaal zichzelf kunnen zijn, in verbinding met elkaar en met de organisatie.

Wij gingen in gesprek met experts uit het werkveld over Social Based Working. Met Social Based Working introduceren wij een nieuw tijdperk in de ontwikkeling van de werkomgeving. De focus ligt niet meer alleen op de activiteiten die medewerkers uitvoeren, maar veel meer op basisbehoeftes van medewerkers en brede maatschappelijke vraagstukken.