https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2018/01/shutterstock_525815638_1000x600-300x180.jpg

Verrast en verwonderd door service van Coolblue

Verrast en verwonderd door service van Coolblue
Verrast en verwonderd door service van Coolblue

Auteur:

Na het plaatsen van mijn eerste bestelling bij Coolblue was ik al overtuigd. Die service bij Coolblue maakt hen bijzonder. Waarom zou ik apparatuur nog elders bestellen? Die wasmachine of mixer is overal exact hetzelfde. Het ontvangen van een Coolblue pakketje is alleen veel leuker. Je ontvangt er een persoonlijk geschreven kaartje bij. Je krijgt een product en aandacht!

Vandaag overtrof het contact met de klantenservice nog eens mijn verwachtingen. Voor een sessie over ‘adding value’ zocht ik iemand binnen Coolblue die meer zou kunnen vertellen over hun visie en hun motto ‘alles met een glimlach’. Normaal kom je via een klantenservice met deze vraag niet heel veel verder, maar wie niet waagt… Een enthousiaste blije stem op een bandje legt mij een gebruikelijke menukeuze voor. De belofte “je krijgt hoe dan ook een echte Coolblue-er aan de lijn” voelt goed. Daarna mag ik zelf kiezen of ik wil wachten met of zonder muziekje. Als ik in de wacht sta, zegt diezelfde blije stem ineens: “Leg de telefoon gerust naast je neer en zet ‘m op speaker terwijl je in de wacht staat, we roepen je wel, meerdere malen zelfs. En als dat niet werkt hebben we zelfs een trompet.” En daar was mijn lach! Hoe cool, met humor kun je veel bereiken.

Oké, ik had geen klacht maar een vraag. Mogelijk had ik bij een klacht het grapje minder leuk gevonden, nu vond ik ‘m geweldig. Vervolgens word ik door Selaica uiterst vriendelijk te woord gestaan. Mijn vraag had ze ook nog niet eerder gehad. Ik dacht, hier stopt mijn zoektocht via de klantenservice. Maar tot mijn verbazing zegt ze: “Ik kan je wel het e-mailadres van onze CEO Pieter Zwart geven. Hij kan hier fantastisch over vertellen. Hij is zo leuk, ik verwacht dat hij ook echt op je mail gaat reageren.” Hoezo gewoon verwonderen? Of Pieter mijn mail nou wel of niet gaat beantwoorden, de service van deze dame en de naam van Coolblue zal ik in ieder geval nooit meer vergeten.

Inspirerend voorbeeld van hoe je met gastvrijheid onderscheidend kunt zijn en waarde toe kunt voegen. Wil je meer inspiratie en voorbeelden? Doe dan mee aan onze Hospitality Course…

Hospitality als mindset

Hospitality proef je terug in alle aspecten van een organisatie. Het samenspel van omgeving, dienstverlening en gedrag zorgt voor een […]

Lees meer