https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2018/07/TH-1-300x180.jpg

Workplace experiences

Workplace experiences
Workplace experiences

Auteur:

Afgelopen week bezocht ik de inspirerende workplaces van Uber, Tommy Hilfiger, Coolblue en Tony’s Chocolonely. Mooie organisaties, die alle vier enorm groeien en de beste talenten proberen te binden en boeien. Vier werkomgevingen met allen een heel eigen DNA. Wat maakt deze workplaces dan uniek?

Bij Coolblue is humor en fun belangrijk en dat zie je – net als in hun slogan ‘alles voor een glimlach’ – terug in de werkomgeving. Vergaderruimtes hebben grappige namen. Teksten op muren, deuren, bekers en het toilet zorgen voor een lach. Tommy Hilfiger staat voor een kwalitatief hoogstaand kledingmerk en ook dat zie je terug op de nieuwe campus, die inmiddels een behoorlijk indrukwekkende workplace aan het worden is met meerdere gebouwen, inclusief storage, showroom en fotostudio’s. Bij Uber zorgen ze dat het de medewerkers aan niets ontbreekt. Zo bieden zij een enorme en gezonde keuze in hun gratis lunch en kunnen medewerkers ontspannen op de PS. Optimaal zorgen voor medewerkers, zodat zij creatief kunnen zijn en met mooie innovaties kunnen komen. En last but not least Tony’s! Die werkomgeving ademt in alles ‘fair en chocolate’. Nog klein vergeleken bij de eerste drie, maar wat een creativiteit en inspirerende cultuur. Met originele prikkels als de niet-rokers en BMI bonus stimuleren ze gezondheid bij medewerkers en inspireren ze elkaar tijdens ontbijtsessies en formal Friday! Met hun Culture Club doen ze alles om hun cultuur te borgen.

Aansprekende brands waar fysieke werkomgeving, gedrag en cultuur in samenhang staan voor een authentieke identiteit. Een krachtig instrument waar HR en FM in co-creatie de juiste talenten mee kunnen aantrekken?!