Facilitaire regie
Een succesvolle FM-organisatie moet in staat zijn om snel en adequaat mee te bewegen met haar klanten én haar dienstverleners. En dat vereist naast snelheid, kennis en effectiviteit vooral ook een goede regie.
Hospitality Group doet doorlopend onderzoek naar regie. Dit onderzoek heeft onder meer geresulteerd in het FM Regie Framework© en het FM Regie Assessment©.
Kennismaken met het FM Regie Framework©
Het FM Regie Framework© is een model waarin we het begrip regie hebben uitgewerkt in 15 rollen. Het model biedt organisaties een concreet handvat om regie in te richten en verder te optimaliseren. Een goed ingericht regiemodel is essentieel om gericht, gedifferentieerd en dynamisch diensten te kunnen verlenen.
Het FM Regie Framework© is geïnspireerd op het 9-vlaksmodel van Maes (2004) en op het DSGF-model van Quint Wellington Redwood. Het framework onderscheidt drie domeinen (klant, regie en dienstverleningsdomein) en drie niveaus (strategisch, tactisch en operationeel).
Meer lezen
In deze whitepaper lees je over de betekenis van regie, de uitgangspunten, werking en toepassing van het FM Regie Framework©. Ook geeft deze whitepaper invulling aan de vraag hoe succesvolle regie ‘gemeten’ kan worden met het FM Regie Assessment©. Download de whitepaper hieronder.