Managen van de samenwerking
Hospitality Group helpt organisaties naast het organiseren, aanbesteden en contracteren van de dienstverlening met het managen van de samenwerking tussen opdrachtgever en dienstverlener. Het draait hierbij om het optimaliseren van de relatie tussen opdrachtgever en dienstverlener, met als doel een duurzame en resultaatgerichte samenwerking. Hiervoor hebben we een aantal krachtige instrumenten ontwikkeld:
- Samenwerkingswiel – samenwerken in de keten
Onze visie met daarin de elementen waaraan aandacht moet worden gegeven bij het inrichten van de samenwerking. De visie is gericht op het bouwen aan ambities, inzichtelijk maken van belangen, het neerzetten van de organisatie, aandacht geven aan de relatie en continu verbeteren. - Contract Performance Evaluatie
Een samenwerking is een continu proces van ontdekken, evalueren, bijstellen. Hospitality Group heeft een instrument ontwikkeld om de samenwerking te evalueren, waarbij alle belangrijke elementen (ambities & doelstellingen, organisatie, relatie, scope, kosten, uitvoeren & verbeteren en monitoren) worden besproken. - Relationeel Performance Management
Dit instrument helpt om performance management, inclusief KPI-afspraken, relationeel in te richten. Zo ontstaat er meer ruimte voor dialoog en gezamenlijke sturing op resultaat. - Klanttevredenheidsonderzoeken
Wij ondersteunen facilitaire afdelingen bij het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken. Hiermee meten we de beleving en tevredenheid van medewerkers over de facilitaire dienstverlening. - Co Factor© – samenwerking in simulatie
Op speelse en interactieve wijze simuleren we de samenwerking tussen opdrachtgever en dienstverlener. Deze sessie levert waardevolle inzichten op in de onderlinge dynamiek, gevolgd door een workshop waarin we samen verbeterpunten in kaart brengen.
Meer uit tevredenheidsonderzoeken halen? Zet data slim in!
Strategie ontwikkeling
Hospitality Group ondersteunt organisatie bij het ontwikkelen van een facilitaire strategie die waarde toevoegt aan de organisatiestrategie. Samen met de opdrachtgever brengen we de context en strategische opgaves in kaart.
We ontwikkelingen de strategie en geven antwoorden op vragen als: Welke dienstverlening willen we leveren? Wat doen we zelf en wat besteden we uit? En op welke wijze gaan we die samenwerkingen aan? Hoe kunnen we onszelf dan het beste organiseren? En hoe besturen we straks de samenwerking en zorgen we dat we onze doelen realiseren?
Altrecht: ontwikkelen nieuwe sourcingsstrategie met de afdeling Vastgoed & Facilitair
Sourcing & contracting
Hospitality Group heeft ruime ervaring in het van A tot Z begeleiden van aanbestedingen en inkooptrajecten binnen Nederland én internationaal. Van het vaststellen van de tenderstrategie, het opstellen van servicespecificaties, pricingmodellen, contracten en alle relevante tenderdocumenten tot de begeleiding en implementatie van het tenderproces en de transitieperiode.
Bij internationale aanbestedingen gaat het vaak om het vaststellen van een internationale strategie, het afsluiten van een Europees of global contract en het uitvoeren van lokale tenders in diverse landen wereldwijd. Onze expertise ligt voornamelijk op het gebied van integrale contracten die meerdere diensten en de aansturing bundelen zoals IFM, Multi-services of Managing Agent.
Door ons jaarlijkse Provider Performance Onderzoek en de vele opdrachten bij (inter)nationale opdrachtgevers kennen wij zowel de nationale én internationale FM markt door en door. De ‘best practices’ delen we graag.
Allianz: Sourcingstrategie en tenderbegeleiding
Reinier de Graaf Gasthuis: Begeleiding aanbesteding warmedrankenautomaten
Organization & governance
Hospitality Group begeleidt bij het doorlichten, ontwerpen en inrichten van de facilitaire organisatie en passende besturingsmodellen. Een goede inrichting is cruciaal voor de juiste aansturing, het beleggen van taken en rollen en het optimaal afstemmen van vraag en aanbod van de dienstverlening. We starten samen met de opdrachtgever met de ambitie van de organisatie, cultuur, belangrijkste processen, beschikbare formatie en competenties.
Na de fase van ontwerpen volgt een fase van implementeren. Dit gaat over structuurverandering. Over het veranderen van dagelijkse patronen van mensen. Over andere manieren van samenwerken. Hospitality Group ondersteunt organisatie in het veranderproces. Wij bedenken niet alleen, we zorgen ook dat het gaat werken
Diakonessenhuis: Doorlichting Schoonmaak en Receptie & Telefonie