FM PROVIDER PERFORMANCE ONDERZOEK 2016https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2017/02/Header_image-300x180.jpg

Fm Provider Performance Onderzoek 2016

Fm Provider Performance Onderzoek 2016
Fm Provider Performance Onderzoek 2016

Auteur:

Auteur:

Vandaag presenteert Hospitality Group de resultaten van het eerste FM Provider Performance Onderzoek. Dit is hét onafhankelijke onderzoek over de prestaties van facilitaire providers in Nederland waar sprake is van hoge knip sourcingmodellen. Hoge knip sourcingmodellen zijn sourcingmodellen waarbij een deel van de regie- en coördinatie-activiteiten zijn uitbesteed aan externe dienstverleners. In dit onderzoek worden drie vormen van hoge knip sourcingmodellen onderscheiden: Multi services, Managing agent en Integrated Facility Management.

Het onderzoek creëert transparantie in de markt, geeft de providers specifieke handvatten om hun performance te verbeteren en geeft inzicht in de behoeften van opdrachtgevers. Kenmerkend voor het Provider Performance Onderzoek is dat de beoordeling van de performance van providers door opdrachtgevers is gebeurd. Het is daarmee per definitie een objectief en onafhankelijk onderzoek. Het merendeel van de opdrachtgevers van de verschillende providers zijn benaderd en bevraagd naar hun mening over het presteren van hun provider. In totaal zijn bijna 90 opdrachtgevers geïnterviewd.

Top 3 ranking

De top 3 ranking van providers voor de drie verschillende sourcingmodellen is als volgt:

Multi services
1.       Vinci
2.       Facilicom
3.       Engie
Managing Agent
1.       Kien
2.       Facilicom
3.       Yask
IFM
1.       Yask
2.       Facilicom
3.       D&B

Belangrijkste conclusies

De belangrijkste conclusies van het onderzoek zijn:

  1. Performance verschillen tussen de providers zijn groot.
  2. New generation providers outperformen het establishment.
  3. Beste performance voor het Managing agent model.
  4. De verbeterthema’s voor 2017 zijn Innovatie & Continu verbeteren en Rapportage & Financieel beheer.
  5. Providers excelleren op het gebied van social performance.
  6. Performance score op de competenties Flexibiliteit en Samenwerken zijn voorspellers van succes.
  7. Meer aandacht nodig voor Customer intimacy oplossingen.

Meer weten?

Heeft u interesse in de onderzoeksresultaten? Download hieronder het eindrapport.