https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2020/09/shutterstock_790755190_kl-300x180.jpg

Verhuiscoördinator interne verhuizing PGGM

Verhuiscoördinator interne verhuizing PGGM
Verhuiscoördinator interne verhuizing PGGM

Auteur:

Auteur:

https://www.hospitality-group.nl/wp-content/uploads/2020/09/shutterstock_790755190_kl-300x180.jpg

Pensioenuitvoerder PGGM zocht in september 2019 een verhuiscoördinator om een interne verhuizing te organiseren en te realiseren. Young professional Pim Boderie nam deze klus aan en begon aan deze omvangrijke verhuisoperatie. Stap één betrof het opstellen van een indelingsplan. Een grote plaat waarop de ‘thuisbasis’ van ieder team was uitgetekend. Uitgaande van zo’n 140 verschillende teams, een heuse operatie. Samen met de facilitaire regieorganisatie en de vertegenwoordigers vanuit de business is hard gewerkt aan het realiseren van een passend indelingsplan. Een plan waarbij disciplines zoveel mogelijk zijn geclusterd en teams die uitvoerig met elkaar samenwerken dicht bij elkaar zijn geplaatst.

Pim weet gestructureerd en doelgericht het beoogde resultaat te bereiken en neemt daarbij alle betrokkenen mee in zijn aanpak. Dat geeft een opdrachtgever veel comfort en vertrouwen.Mirjam Dekker – Demand Manager Facility Management

Er is veel tijd besteed aan het zorgvuldig plannen van de verhuisdag. Want hoe organiseer je een grote stoelendans van 1.200 collega’s die op één dag moet plaatsvinden? Ook al betreft het een interne verhuizing, toch moet er veel georganiseerd worden rondom de verhuisdag. Collega’s die met dubbele beeldschermen werken, willen deze ook graag terugzien op hun nieuwe werkplek. Hetzelfde geldt voor vaste telefoons. Maar ook scrumborden, kastinhoud, vitrinekasten of ergonomische werkplekken moeten mee. Natuurlijk kunnen deze verplaatsingen niet allemaal op één dag gebeuren. Samen met de business is bepaald welke kritische objecten direct verplaatst moesten worden en welke gerust een aantal dagen konden wachten.

Iedere PGGM’er heeft daarnaast ook zelf een rol gehad in de verhuizing. Van het inpakken en stickeren van verhuisdozen tot aan het verhuizen van de eigen lockerinhoud. De verantwoordelijkheid van Pim en het facilitaire regieteam was dan ook om al deze verschillende sporen op de juiste tijd en wijze samen te laten komen. Met een succesvolle en spoedige interne verhuizing als resultaat.

Projectgegevens

Opdrachtgever
PGGM
Locatie
Zeist
Projecttype
Interim management
Gerealiseerd
Oktober 2019 – februari 2020

Meer informatie